دوره‌های مدرسه

گام ۱ : آموزش نظریه اوسینت و جستجوی پیشرفته در موتورهای جستجو

یکی از دوره‌های برگزار شده توسط مدرسه اوسینت ایران دوره تئوری‌های اوسینت و جستجوی پیشرفته در موتورهای جستجو است. این دوره را می‌توان پایه‌ای ترین و اصلی ترین گزینه از مجموعه دوره‌های مدرسه اوسینت ایران دانست و پیش‌نیاز تمامی دوره‌های دیگر این مجموعه و فرآیند یادگیری تخصص اوسینت است. توضیحات مربوط به محتوای ارائه شده در این دوره ادامه ارائه شده است.

اوسینت یا  Open Source INTelligence (OSINT) به معنی «جستجوی پیشرفته در منابع اطلاعاتی آزاد» است. با وجود آزادی دسترسی به این اطلاعات برای همه، به دست‌آوردن اطلاعات درست در زمان مناسب و همچنین بهره‌برداری از این اطلاعات کار ساده‌ای نیست اما تکنیک‌های اوسینتی این امر را ممکن می‌سازند.

اطلاعات منبع باز (OSINT) به جمع‌آوری، تجزیه و تحلیل و انتشار اطلاعاتی اطلاق می‌شود که در دسترس عموم و از نظر قانونی در دسترس است. این شامل جمع‌آوری داده‌ها از منابع مختلف، مانند پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، وب سایت‌ها، سوابق عمومی و گزارش‌های دولتی و … است. جنبه کلیدی OSINT متکی بودن این حوزه به داده‌های در دسترس عموم بوده و شامل هیچ‌گونه هک یا فعالیت‌های غیرقانونی نمی‌شود. بسیاری از سازمان‌ها، از جمله دولت‌ها، کسب‌وکارها و سازمان‌های غیردولتی، از OSINT برای اهداف مختلفی مانند ارزیابی تهدیدات، تصمیم‌گیری یا پاسخ به سؤالات خاص و … استفاده می‌کنند.

موتورهای جستجو

موتورهای جستجو سیستم عامل‌های دیجیتالی هستند که با بازیابی و سازماندهی محتوا در پاسخ به پرس و جوهای کاربر ، کشف اطلاعات در اینترنت را تسهیل می‌کنند. آن‌ها در پیمایش گسترده و در حال رشد داده‌های آنلاین بسیار حیاتی هستند و به عنوان دروازه‍ای برای دانش، تجارت و ارتباطات عمل می‌کنند. با استفاده از الگوریتم‌های پیشرفته برای فهرست بندی و رتبه بندی صفحات وب، موتورهای جستجو به کاربران این امکان را می‌دهند تا اطلاعات مربوطه و قابل اعتماد را به سرعت و دقیق پیدا کنند.

یکی از اصلی‌ترین ابزارهای مورد استفاده برای اوسینت‌کاران و فعالیت این حوزه، موتورهای جستجو هستند و گل سرسبد آن‌ها : Google

گوگل به عنوان یک موتور جستجوی برتر، نه تنها برای یافتن اطلاعات، بلکه به عنوان یک ابزار قدرتمند در تبدیل دنیای دیجیتال به دسترسی ساده و سریع برای همه شناخته می‌شود.

این موتور جستجوی هوشمند با ابزارهای گوناگونی که دارد به عنوان یکی از مهم‌ترین پلتفرم‌های فناوری در دنیا شناخته می‌شود. مزایای استفاده از ابزارهای گوگل بسیار گسترده است؛ از جستجوی سریع و دقیق اطلاعات، تا نقشه‌های دقیق و مسیریابی، ترجمه‌ی آسان متون به زبان‌های مختلف و … که باعث می‌شود کاربران موثرتر، سریعتر و هوشمندتر از فناوری استفاده کنند.

آشنایی با گوگل و ابزارهای آن امروزه بسیار حائز اهمیت است، بدین ‌منظور مدرسه اوسینت ایران با همکاری مجموعه جامع (جستجوی ابتکاری منابع عمومی) و به درخواست مخاطبان محترم OSINT.ir، تصمیم به برگزاری دوره آموزش اوسینت (OSINT) و کارآگاهی در منابع باز (Open Source) با تمرکز بر آموزش گوگل دارد.

این دوره به شما کمک می‌کند تا با محصولات مختلفی که توسط گوگل ارائه شده‌اند، آشنا شوید و از این ابزارهای قدرتمند برای بهبود کارایی و اثربخشی شخصی و حرفه‌ای خود استفاده کنید.

این دوره برای افرادی که می‌خواهند مهارت‌های تکنولوژی اطلاعات و ابزارهای گوگل را یاد بگیرند یا موجودیت‌های کسب و کار خود را با استفاده از تکنولوژی‌های گوگل بهبود دهند، مناسب است. شرکت در این دوره به شما این امکان را می‌دهد که با آخرین تکنولوژی‌های ارائه شده توسط گوگل، بهبود سطح دانش و توانمندی‌های خود را تجربه کنید.

در طول این دوره 20 ساعته شما با مفاهیم و تئوری‌های اوسینت و مباحث مختلفی مرتبط به موتورهای جستجو، بخصوص گوگل و نحوه استفاده از آن آشنا خواهید شد. مباحث این دوره شامل موارد زیر خواهد بود:

  • مفاهیم و تئوری‌های اوسینت
  • تاریخچه اوسینت
  • معرفی گوگل و سایر موتورهای جستجو
  • مزیت برخی از موتورهای جستجو
  • جستجوی پیشرفته گوگل
  • ابزارهای گوگل
  • آرشیو و ابزارهای مرتبط با آن
  • ابزارهای مرتبط

با ما همراه باشید تا در این سفر هیجان انگیز به دنیای اوسینت، گوگل و ابزارهای آن راه یابیم و از تجربه‌های جذاب و آموزنده‌ای بهره‌مند شویم.

هزینه ثبت نام دور آموزش نظریه ها و مفاهیم اوسینت و جستجوی پیشرفته : ۳,۰۰۰,۰۰۰ تومان

برای نهایی کردن ثبت نام و پرداخت هزینه در این دوره آموزشی، می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید

جهت ثبت نام در دیگر دوره‌های مدرسه اوسینت ایران لازم است تا در فرم زیر درخواست زیر را ثبت کنید تا روابط عمومی مدرسه جهت تکمیل ثبت نام با شما تماس بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا