دوره‌های مدرسه

گام ۲ : آموزش آماده‌سازی سیستم و حریم خصوصی

امروزه موتورهای جستجو، شبکه‌های اجتماعی و اغلب سرویس‌های فعال در بستر اینترنت حداکثر میزان ممکن از اطلاعات کاربران خود را جمع‌آوری می‌کنند. بخشی از این اطلاعات جنبه‌ی تجاری دارند و در زمینه‌های مختلفی از جمله هوشمندسازی تبلیغات استفاده می‌شوند اما شرکت‌های خصوصی و غیرخصوصی متعددی نیز وجود دارند که به صورت غیرقانونی و غیر اخلاقی از این اطلاعات استفاده می‌کنند.

برای یک پژوهشگر این مسئله که “چه اطلاعاتی از من در فضای مجازی وجود دارد؟” مسئله‌ی بسیار حائز اهمیتی است.
اغلب چهره‌های برجسته در حوزه اوسینت (Osint) نظیر مایکل بازل (Michael Bazzell) بنیان‌گذار و مالک مجموعه‌ی inteltechniques که کتاب‌های متعددی در حوزه اوسینت منتشر و دوره‌های متعددی را برگزار کرده است، همواره بر موضوع حریم خصوصی تمرکز ویژه داشته و بخش قابل توجهی از تالیفات خود را به این مبحث اختصاص داده‌اند. حتی کتبی منحصرا در خصوص حریم خصوصی از سوی متخصصین این حوزه منتشر و روانه بازار شده است.از این رو با هدف آشنایی پژوهشگران با مسائل کلیدی در حوزه حریم خصوصی دوره‌ای با عنوان «دوره حریم خصوصی در پژوهش‌های اوسینتی با هدف آموزش نحوه جستجوی ناشناس و بدون رد پا در اینترنت» برگزار می‌شود. هدف اصلی این دوره معرفی روش‌ها و ابزارهای موجود برای “جستجو در اینترنت و جمع‌آوری اطلاعات به صورت ناشناس” و چگونگی کاربرد هر یک از آنهاست.

حفظ حریم خصوصی در اینترنت به دلایلی بسیار مهم است. در ادامه تلاش شده است تا برخی از این دلایل بصورت مختصر ذکر شده است.

۱. امنیت شخصی و حفاظت از هویت:

سرقت هویت: زمانی که اطلاعات شخصی شما (مانند نام، آدرس یا جزئیات مالی) افشا می شود، در برابر سرقت هویت آسیب پذیر می شود. مجرمان سایبری می توانند از این داده ها برای جعل هویت، باز کردن حساب های کلاهبرداری یا ارتکاب جرایم دیگر سوء استفاده کنند. تعقیب و آزار: فقدان حریم خصوصی می تواند منجر به تعقیب، آزار و اذیت اینترنتی شود. محافظت از هویت آنلاین شما به جلوگیری از چنین حوادثی کمک می کند.

۲. کنترل بر داده‌های خود:

مالکیت داده‌‌ها: حریم خصوصی تضمین می‌کند که کنترل داده‌های خود را حفظ کنید. در این صورت شما تصمیم می‌گیرید که چه اطلاعاتی و با چه کسی به اشتراک بگذارید.
اجتناب از نظارت: بدون حفظ حریم خصوصی، فعالیت‌های آنلاین شما ممکن است توسط شرکت‌ها یا عوامل مخرب نظارت شود. محافظت از حریم خصوصی به شما امکان می‌دهد استقلال خود را حفظ کنید.

۳. اجتناب از تبلیغات هدفمند:

تبلیغات شخصی: شرکت ها داده‌ها را جمع‌آوری می‌کنند تا تبلیغات را مطابق با علایق شما تنظیم کنند. در حالی که برخی این را مفید می‌دانند، برخی دیگر ترجیح می‌دهند دائماً هدف تبلیغات قرار نگیرند.

تنظیمات حریم خصوصی: با مدیریت تنظیمات حریم خصوصی، می توانید داده های مورد استفاده برای هدف گذاری تبلیغات را محدود کنید.

۴. حفظ شهرت و فرصت‌های آینده:

شهرت آنلاین: آنچه به صورت آنلاین پست می‌کنید می تواند بر شهرت شما تأثیر بگذارد. کارفرمایان، کالج‌ها و دیگران ممکن است ردپای دیجیتالی شما را جستجو کنند.

چشم‌انداز شغلی: محتوای نامناسب یا عکس‌های به خطر انداخته می‌تواند بر آینده شغلی یا پذیرش دانشگاه تأثیر بگذارد.

و دلایل بسیار دیگر که لازم است علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان این حوزه با مطالعه بیشتر به مدل حریم خصوصی خود دست پیدا کنند.

هزینه ثبت نام آموزش آماده‌سازی سیستم و حریم خصوصی : ۱,۸۰۰,۰۰۰ تومان

برای ثبت نام و پرداخت هزینه در دوره آموزش آماده‌سازی سیستم و حریم خصوصی، می‌توانید روی لینک زیر کلیک کنید

جهت ثبت نام در دیگر دوره‌های مدرسه اوسینت ایران لازم است تا در فرم زیر درخواست زیر را ثبت کنید تا روابط عمومی مدرسه جهت تکمیل ثبت نام با شما تماس بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا