مدرسه اوسینت

رویداد افتتاحیه جشنواره دانش‌آموزی «کارآگاهی در وب»

رویداد افتتاحیه رشته اوسینت (OSINT) و «کارآگاهی در وب» چهاردهمین دوره جشنواره پژوهش‌های دانش‌آموزی با همکاری «مدرسه اوسینت ایران» و «موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان» برگزار می‌شود.

در این دوره از جشنواره، رشته اوسینت با رویکرد ارتقای مهارت‌های مرتبط با تفکر نقّادانه و خلّاقانه در دانش‌آموزان و با سه محور اصلی «مهارت جمع‌آوری اطلاعات و حل مسئله»، «مقابله با محتوای جعلی (Fake Contents)» و «حریم خصوصی» در بخش مسابقات چالشی برگزار می‌گردد.

رویداد افتتاحیه این رشته، در قالب یک بازی/چالش شبه اتاق فرار (Escape Room) اما به صورت کاغذی، روز پنجشنبه 28 آذر 98 در باغ کتاب تهران برگزار می‌شود. عموم علاقه‌مندان می‌توانند جهت آشنایی با رشته اوسینت (OSINT) و شرکت در چالش کارآگاهی طراحی شده برای این رویداد، از ساعت 9 تا 18 به غرفه کارآگاهی در وب – درب اصلی باغ کتاب – مراجعه نمایند.


پی‌نوشت: چهاردهمین دوره جشنواره پژوهش های تبیان در دو بخش «مسابقات چالشی» و «رویش» برگزار می‌شود. رشته‌های بخش مسابقات چالشی عبارتند از کارآگاهی در وب (OSINT)، هوافضا، رباتیک، نجات تخم مرغ و … . شرکت‌کنندگان در این رشته‌ها ابتدا به صورت غیرحضوری و اینترنتی آموزش‌های لازم را دریافت کرده و پس از ارزیابی در چالش‌های ضمن آموزش، مهیای حضور در رویداد نهایی فروردین 99 خواهند شد.

جزئیات ثبت‌نام در رشته اوسینت چهاردهمین جشنواره پژوهش‌های دانش‌آموزی تبیان را می‌توانید از طریق سایت و کانال‌های اوسینت دات آی آر و تارنمای رسمی جشنواره دریافت کنید.

اوسینت دات‌آی‌آر

OSINT.ir یک رسانه تخصصی در حوزه «اوسینت و کارآگاهی در وب» است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ با سه محور «ایجاد آشنایی عمومی با اوسینت»، «کمک به ارتقای سطح سواد دیجیتال در جامعه» و «افزایش تفکر انتقادی در مواجهه با تهدیدات سایبری و اخبار جعلی» آغاز کرده است. بدین منظور، تهیه گزارش‌های تحلیلی با هدف ارائه نگرشی مستقل و متفاوت از سایر رسانه‌ها نسبت به مسائل گوناگون، و همچنین آموزش ابزار و تکنیک‌های OSINT در دستور کار این پایگاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا