مدرسه اوسینت

کارگاه آموزش اوسینت در دبیرستان خواجه نصیرالدین طوسی

به گزارش اوسینت دات آی آر، اولین جلسه دوره آموزش اوسینت برای دانش آموزان مقطع متوسطه، روز سه شنبه 18 تیر توسط «مدرسه اوسینت» در دبیرستان دوره دوم خواجه نصیرالدین طوسی(ره) برگزار شد.

این دوره به صورت کارگاهی و با رویکرد ارتقای سواد رسانه ای اجرا می‌گردد. درک عملی‌تر مباحث درس «تفکّر و سواد رسانه ای» از اهداف اصلی این کلاس می‌باشد.

سرفصل‌های این دوره به منظور آشنایی دانش‌ آموزان با برخی ابزارها و مفاهیم اوسینتی طراحی شده است. درک و لمس مسئله حریم خصوصی و تهدیدهای آن، آموزش نگرش اوسینتی برای حل مسئله و ارتقای مهارت روش‌های جستجوی حرفه‌ای در گوگل از جمله اهداف این دوره می‌باشد.

این دوره 7 جلسه‌ای در محل این دبیرستان برگزار می‌شود و دانش آموزان پایه یازدهم دبیرستان و هنرستان از جمله مخاطبان آن می‌باشند.

دوره آموزش اوسینت در دبیرستان خواجه نصیردوره آموزش اوسینت در دبیرستان خواجه نصیر

اوسینت دات‌آی‌آر

OSINT.ir یک رسانه تخصصی در حوزه «اوسینت و کارآگاهی در وب» است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۷ با سه محور «ایجاد آشنایی عمومی با اوسینت»، «کمک به ارتقای سطح سواد دیجیتال در جامعه» و «افزایش تفکر انتقادی در مواجهه با تهدیدات سایبری و اخبار جعلی» آغاز کرده است. بدین منظور، تهیه گزارش‌های تحلیلی با هدف ارائه نگرشی مستقل و متفاوت از سایر رسانه‌ها نسبت به مسائل گوناگون، و همچنین آموزش ابزار و تکنیک‌های OSINT در دستور کار این پایگاه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا